Elden Ring Nightreign Impressions – Запутанный, но забавный эксперимент

Игры, похожие на души, никогда не смогли сохранить мой интерес долго. Я дал многочисленные попытки этих жанровых названий, особенно тех, которые были разработаны из программного обеспечения, такого как Bloodborne и elden ring. Первоначально они очаровывали бы меня в первые часы, но достаточно скоро мой энтузиазм исчезнет. Уровень сложности, безусловно, является фактором, но это не единственная причина. В первую очередь я не обнаружил, что наслаждаюсь их игровой механикой, методами рассказывания историй (которые часто зависят от скрытых знаний, а не на кат -сценах) и общий стиль.


🚀 Хочешь улететь на Луну вместе с нами? Подписывайся на CryptoMoon! 💸 Новости крипты, аналитика и прогнозы, которые дадут твоему кошельку ракетный ускоритель! 📈 Нажмите здесь: 👇

CryptoMoon Telegram


Для меня Элден Ринг выделяется как самый значительный случай. Я инвестировал около ста часов во всю игру, но я никогда не связан с его повествованием, механикой, боссами или обстановкой. Когда из программного обеспечения обнародовало Elden Ring Nightreign, рогуэлитский кооперативный побочный эффект Elden Ring, мой первоначальный ответ не был так возбужден, как и многие другие.

Когда мне представился шанс опробовать сетевой тест Elden Ring Nightreign на PlayStation 5, я решил им воспользоваться. Потратив примерно три часа на изучение трех из четырех начальных классов, я пришел к выводу, что эта игра — необычное начинание, которое не сильно изменило мое отношение к жанру Soulslike. Тем не менее, это интригующее испытание, которое мне понравилось и которое в некоторой степени повлияло на мой взгляд на жанр.

Странное сочетание…

В Elden Ring Nightreign, о котором говорилось ранее, сочетаются различные игровые стили. Его основной внешний вид заимствован у самого Elden Ring, но в то же время он включает в себя элементы ролевого и кооперативного геймплея. Более того, по мере того, как вы углубляетесь в игру, отчетливо проявляются влияния других игр и жанров.

Как только вы начинаете играть, вы быстро попадаете в центральную зону, напоминающую ту, что находится в «Кольце Элдена». На этом этапе все неигровые персонажи в центральной зоне предлагают помощь только в случае необходимости и не вступают в дальнейший разговор. Однако, как только вы покидаете центральную площадь, действие разворачивается по-настоящему.

В течение короткого периода времени вам будет предоставлена возможность выбрать один из четырех классов: Отшельник, герцогиня, Уайлдер или Страж. После выхода игры станут доступны дополнительные классы, но эти четыре соответствуют устоявшемуся стилю игры в оригинальной игре. Вайлдеры — это класс, который делает упор на силу, в то время как Стражи отдают предпочтение обороне. Отшельник ориентирован на магию, а герцогиня — ловкая и неуловимая разбойница.

Выбирая классы персонажей, я обнаружил, что парю над Землями Между ними, вцепившись в спину орла. Мне было трудно не провести параллели с захватывающим миром игр battle royale, когда мы маневрировали на нашем планере в направлении стратегических точек на карте, координируя действия с моими союзниками. Однако наша цель была далека от обычного выживания: мы неустанно преследовали определенного монстра в течение нескольких дней.

Во вселенной Elden Ring вы встретите смесь известного и незнакомого. Вы столкнетесь с новыми существами, могущественными боссами, новым оружием, уникальным дизайном – все это кажется новым и в то же время знакомым. Эта двойственность работает как за, так и против игры, делая ее увлекательной и в то же время сложной.

Как ярый сторонник, я не могу не воспринимать Nightreign как нечто большее, чем просто стратегическую передачу активов для создания многопользовательской игры с высоким потенциалом продаж, дополнениями и огромной базой игроков, которые будут наслаждаться игрой еще долго после ее запуска благодаря регулярным обновлениям и исправлениям. Тех, кто обожает другие интеллектуальные разработки From Software, обилие контента Elden Ring может обескуражить, особенно тех, кто предпочитает свои прошлые работы.

Что касается моих предпочтений, то я как раз отношусь к этой группе, вот почему, когда я углубился в Nightreign, я надеялся, что это увлечет меня и привлечет к франшизе Elden Ring. К сожалению, этой цели достичь не удалось из-за попытки манипулировать несколькими элементами одновременно. В игре реализована не только совместная игра, но и множество уникальных способностей, которые напоминают основные приемы из такой игры, как Marvel Rivals.

В этой игре вы столкнетесь с повторяющимся циклом смены дня и ночи и многодневной сюжетной линией. Если ваш персонаж умрет определенное количество раз, вы начнете все сначала, но игроки могут оживлять друг друга, когда один из них будет выведен из строя. Приключения, связанные с охотой на монстров, навевают воспоминания о популярной игре Monster Hunter, а также включают в себя классические RPG-функции, отражающие типичную механику жанра.

Regrettably, what sets From Software’s games apart — their dedication to storytelling and narrative — appears to take a secondary role in this game. The trailers and the Network Test don’t seem to suggest a unified story, and instead, the emphasis seems to be on the gameplay mechanics and the blending of genres as previously mentioned.

These components perform excellently on their own, but when combined, they can create a disorganized and chaotic feel. The game «Nightreign» is designed for individuals who appreciate roguelites, From Software games, and cooperative journeys. If you enjoy these genres blended together, then «Nightreign» is the perfect game for you. However, if these types of games don’t appeal to you, especially considering the price, it might not be suitable for your tastes.

Despite all that’s been discussed, there’s one crucial aspect I haven’t touched upon yet. You might wonder, given the Network Test’s eclectic mix of genres that often clash, how does it feel to actually play the game? To put it simply, the gameplay is a delight and managed to divert my attention from any lingering irritations.

…But This Combination Is Still Extremely Fun

When all aspects of Elden Ring Nightreign harmoniously coalesce, it offers an incredibly enjoyable experience. One reason for this is that it deviates from typical elements found in a From Software game. Unlike Elden Ring, there’s no fall damage or mount like Torrent to traverse on. Instead, characters can sprint across the world at speeds previously impossible.

Experiencing the thrill of sprinting across the globe with your band of skilled combatants, slashing through any monstrous enemies that come our way, is incredibly gratifying. What makes it even better is the stunning artwork. On day 2’s dawn, I caught sight of a troupe of dimly lit colossi strolling in the distance, and my jaw literally dropped at the spectacle. It’s one of the most awe-inspiring visuals I’ve encountered in a game in quite some time.

Using these classes is a blast! I gave Guardian, Wylder, and Duchess a spin. Initially, I found the Guardian’s playstyle hard to connect with as he moves quite sluggishly, and his focus on shielding didn’t seem to align well with my preferred gameplay approach. However, I wish there was more information about the unique abilities and controls of each character, though I assume that will be addressed in the full release version.

After making the change to both the Wylder and then the Duchess, everything started making sense. The Wylder is a thrilling powerhouse capable of dishing out substantial damage, though it takes time. There are instances where some of his weapons appear to barely graze an opponent even when they’re just inches away, but I hope that issue gets addressed promptly.

Among all the classes, I find the Duchess particularly appealing. She’s incredibly swift and her attacks are delivered so rapidly that opponents hardly get a chance to respond. The thrill of dancing around opponents and outmaneuvering them, along with my team, is simply exhilarating. Moreover, the freedom to select a class prior to an expedition, instead of being locked in for the entire game, adds a delightful layer of strategy. I’m eagerly anticipating the performance of the other classes.

In true style of From Software, the monsters and bosses in this game are simply amazing. During my gaming sessions, I’ve encountered a colossal centipede, faced off against Margott, The Fell Omen from Elden Ring, and battled a fearsome three-headed dog. Each of these foes boasted incredible designs and gave me quite the challenge (even if it was tough on my first try). It’s thrilling to see From Software hinting at incorporating bosses reminiscent of their past games, and I can hardly wait for a chance to take on an Armored Core mech in battle.

What really stands out in the Nightreign experience is undeniably the cooperative play. Whether you’re teaming up with friends or random players, there’s something incredibly satisfying about joining forces to confront a common danger, no matter your skill level. When you’re equally matched, it’s like having three Davids against one Goliath — the mix of fear, desperation, and even laughter as you face seemingly impossible odds is both exhilarating and amusing.

Should you find yourself teamed up with someone skilled, the thrill of witnessing them effortlessly defeat a boss that initially gave you trouble is unparalleled in gaming for me. The pride I felt from being able to assist in our collective advancement was immense, and during the Network Test, we even reached the destination of our quest.

Experiencing a surge of dopamine upon defeating a boss, despite being somewhat reliant on more skilled players in the genre, helped me finally comprehend the allure of From Software’s games. This rush left me yearning for more, and that desire alone underscores the potential of Nightreign. This potential becomes even clearer following the Network Test, though I remain apprehensive about the game’s confusing amalgamation of concepts.

Give Me More, But Make it Clearer

In Elden Ring Nightreign, there are numerous unconventional choices made in its design. The blending of roguelite, Soulslike, and multiplayer genres, the chaotic integration of various mechanics and concepts from other games, the inclusion of bosses and characters from previous From Software titles, as well as its premise and minimal story focus — these elements seem contradictory and frequently don’t gel effectively.

It seems that these ideas aren’t well connected, making it challenging and confusing to grasp the game mechanics and controls. I often found myself bewildered, struggling to comprehend how the special abilities functioned, differentiate between classes, and understand the purpose of the final zones. Given its $40 price tag, Nightreign remains difficult for me to recommend wholeheartedly.

By the close of the day, there was no denying that the Network Test had me grinning ear to ear. The gameplay is nothing short of rewarding, the diverse classes offer an amazing level of personalization, the graphics are jaw-droppingly beautiful, and it maintains the signature From Software sense of accomplishment you get when you conquer a near impossible hurdle. The cooperative aspects really shine and I can’t fathom how much enjoyment awaits when I play with my buddies.

Although I’ve faced numerous challenges with Elden Ring: Nightreign and the Soulslike genre in general, I now recognize their value and charm. However, when Nightreign is released, it might not be a game I ultimately decide to purchase since it doesn’t usually appeal to the type of gaming experience I tend to invest extensive time in.

After playing it, I found myself eager to explore more games within the same genre, which seems like exactly what From Software intended all along. If that’s true, their strategy is likely to pay off once the game releases in May.

Смотрите также

2025-02-19 22:16